
#94: Krótka historia haxów: Ewolucja oszukiwania w grach komputerowych
Niczym Stephen Hawking w swojej kultowej książce „Krótka historia czasu”, zanurzymy się w świecie cheatów i prześledzimy ewolucję metod oszukiwania w grach komputerowych – począwszy od prostych modyfikacji pamięci w grach jednoosobowych, po ingerencję w pakiety sieciowe w wieloosobowych rozgrywkach online. Zobaczymy, jak początkowo niewinne praktyki szybko przekształciły się w skomplikowane metody uzyskiwania niesprawiedliwej przewagi.
Omówimy w jaki sposób nieustanny wyścig pomiędzy twórcami haxów a producentami gier, wpływa na branżę gamingową – a co za tym idzie na samych graczy, którzy z biegiem czasu bezradnie padają ofiarami coraz to większej inwigilacji w ramach prób zapewnienia sprawiedliwej rozgrywki.
W swojej prezentacji Piotr zawrze studium przypadków popularnych gier, w których oszustwa miały znaczący wpływ na graczy oraz omówi strategie i narzędzia wykorzystane jako odpowiedź na nieuczciwe próby wspomagania, takie jak VAC, Denuvo czy kontrowersyjny Vanguard.
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zawodowo architekt oprogramowania z holistycznym podejściem do każdego problemu.Programistyczny poliglota wywodzący się ze świata JVM, ceniący sobie wszechstronność i rozwiązania dobrane pod wymagania. Zwolennik technicznej dokumentacji, diagramów i wszystkiego, co zbliża do siebie światy biznesu i inżynierii.Pasjonat zagadnień cyberbezpieczeństwa, praktykujący zasadę "secure by design" w projektowanych rozwiązaniach i promujący świadomość zagrożeń cyfrowych jako niezbędny element współczesnej architektury systemów.
Nie zapomnij się zarejestrować!
ZAREJESTRUJ SIĘ