
#94 - 25.09.2024 godz. 18:00
#94: Krótka historia haxów: Ewolucja oszukiwania w grach komputerowych
Niczym Stephen Hawking w swojej kultowej książce „Krótka historia czasu”, zanurzymy się w świecie cheatów i prześledzimy ewolucję metod oszukiwania w grach komputerowych – począwszy od prostych modyfikacji pamięci w grach jednoosobowych, po ingerencję w pakiety sieciowe w wieloosobowych rozgrywkach online. Zobaczymy, jak początkowo niewinne praktyki szybko przekształciły się w skomplikowane metody uzyskiwania niesprawiedliwej przewagi.
Omówimy w jaki sposób nieustanny wyścig pomiędzy twórcami haxów a producentami gier, wpływa na branżę gamingową – a co za tym idzie na samych graczy, którzy z biegiem czasu bezradnie padają ofiarami coraz to większej inwigilacji w ramach prób zapewnienia sprawiedliwej rozgrywki.
W swojej prezentacji Piotr zawrze studium przypadków popularnych gier, w których oszustwa miały znaczący wpływ na graczy oraz omówi strategie i narzędzia wykorzystane jako odpowiedź na nieuczciwe próby wspomagania, takie jak VAC, Denuvo czy kontrowersyjny Vanguard.
ZAREJESTRUJ SIĘ
Zawodowo architekt oprogramowania z holistycznym podejściem do każdego indywidualnego problemu.Programistyczny poliglota wywodzący się ze świata JVM, ceniący sobie wszechstronność i rozwiązania dobrane pod wymagania. Zwolennik technicznej dokumentacji, diagramów i wszystkiego, co zbliża do siebie światy biznesu i inżynierii.Prywatnie amator triathlonu i pasjonat gier komputerowych, od najmłodszych lat szukający sposobów na ułatwienie sobie rozgrywki - zanim nauczył się pisać, znał już wszystkie kody do Wolfensteina 3D. Miłośnik astrofizyki i literatury science-fiction. Autor modyfikacji gier opartych na silniku idTech3.
Nie zapomnij się zarejestrować!
ZAREJESTRUJ SIĘ